Лінуйтеся за правилами!

Поділитися
Недавно в Данії провели опитування, результати якого приголомшили. З’ясувалося, що навіть найсумлінніші службовці не проти «відкосити» від професійних обов’язків...

Недавно в Данії провели опитування, результати якого приголомшили. З’ясувалося, що навіть найсумлінніші службовці не проти «відкосити» від професійних обов’язків. Приблизно третина опитаних зізнавалися, що щодня від 15 до 30 хвилин робочого часу займаються суто особистими справами: розмовляють по телефону з друзями, переглядають сайти в Інтернеті, відсилають приватну кореспонденцію тощо. Датчани мотивували свою поведінку прагненням зняти втому і стрес — адже виробничі процеси нині стають дедалі інтенсивнішими. Цікаво, а як борються з лінню наші співвітчизники?

Вже помічено, що влітку особливо важко зосередитися на виконанні своїх обов’язків. Відпускний настрій, спека... Тут навіть закоренілі трудяги мимоволі розслаблюються. Як же налаштуватися на працю?

— Насамперед не картайте себе за те, що іноді стає важко працювати з колишньою інтенсивністю, — вважає психолог Ніна Рожкова. — Це нормальний процес: влітку організм налаштований на відпочинок, а ось трудитися іноді доводиться не менше, а більше, заміщаючи співробітників, які пішли у відпустку. Щоб відновити сили, обідньої перерви не завжди вистачає. Дуже допомогла б виробнича гімнастика. Усього 10—15 хвилин активних рухів забезпечують приплив енергії. На жаль, тепер на більшості підприємств гімнастики не роблять. А дарма! Нескладні вправи дають можливість отримати як фізичну, так і емоційну розрядку. Тому рекомендується проводити фізкультхвилинки кілька разів протягом робочого дня — саме тоді, коли відбувається спад ділової активності, підкрадається втома.

Як свідчить практика, сучасні службовці дедалі частіше виробничу гімнастику заміняють чаюваннями або «кавовими перервами». Звісно, це нерівноцінна заміна. Але за відсутності альтернативи — не відмовляйтеся. Тільки робіть упор не на процесі поглинання їжі і стимулюючих напоїв, а на спілкуванні з колегами. Вже доведено, що втома часто настає не від важкої праці, а від її монотонності й одноманітності. Тому навіть попри найнапруженіший графік, шукайте лазівки для короткого відпочинку: не забувайте привітати товариша по службі з днем народження, випустити жартівливу стінгазету до свята тощо. Участь у колективних заходах дасть можливість уникнути рутини і зблизитися з колегами.

Психологи вважають, що вдала кар’єра на 70—80% залежить саме від міжособистісних стосунків, які складаються на роботі. Адже нам доводиться проводити з колегами 8—9 годин щодня, тобто 40—45 годин на тиждень. Іноді це навіть більше, ніж із рідними та близькими. І якщо стосунки не складаються, ми швидше втомлюємося, відчуваємо депресію, небажання приходити в офіс. Тому обов’язково постарайтеся встановити рівні, товариські стосунки з більшістю колег і заведіть хоча б одного-двох хороших друзів, із якими можна порадитися в складних ситуаціях, поділитися радістю чи бідою. Але не перестарайтеся! Як свідчить практика, такі стосунки частенько переростають у службовий роман, а це не сприяє продуктивності праці, радше — навпаки. Наприклад, у США Асоціація менеджерів недавно провела опитування на цю делікатну тему. З’ясувалося, що 81% директорів і кадрових працівників підприємств вважають службові романи небезпечними для компанії. А 74% їх навіть упевнені, що співробітники повинні нести юридичну відповідальність за таку поведінку. Втім, це не заважає майже 60% американських службовців заводити близькі стосунки з колегами.

— Службові романи часто починаються через напругу на роботі. Люди просто шукають одне в одного захисту від стресу. Розібравшись у своїх почуттях, вони нерідко розлучаються. За статистикою, тільки близько 20% службових романів переростають у шлюб або тривалі відносини. А ось неприємностей вони можуть принести чимало. Насамперед доведеться витримати пересуди колег і невдоволення шефа. Крім того, не виключено, що вам доведеться змінити роботу. Адже дуже важко щодня бачити людину, з якою ви розлучилися. Тому значно розумніше обмежитися не романом, а безневинним фліртом, — вважає Ніна Рожкова. — Часто флірт стає приємною грою, що об’єднує колег, дає їм можливість, із одного боку, — розслабитися, відпочити, а з іншого — краще пізнати одне одного. Скажімо, якщо в колективі багато жінок, то нечисельним чоловікам доводиться грати в шляхетного лицаря, який кожній подає пальто, відчиняє двері, кидає млосні погляди, цілує ручки. Усі чудово розуміють, що це несерйозно, однак із задоволенням граються в такі ігри. Але слід запам’ятати основні правила безпечного флірту. По-перше, не рекомендується фліртувати з начальниками і підлеглими. Краще вибирайте людей, рівних за становищем і не залежних від вас. По-друге, справжній флірт ніколи не переходить меж: залишається на рівні компліментів, обміну люб’язностями, приємних сюрпризів. Це не глибоке почуття, а просто розвага, спосіб емоційної розрядки.

Щоб ефективніше боротися з лінню в офісі, іноді варто шукати нестандартні підходи. Наприклад, за кордоном недавно з’явилася нова теорія: виявляється, значно ефективніше працювати не сидячи, а лежачи! Австралійські вчені з Національного університету перевірили це твердження, відібравши 20 добровольців, які склали 32 анаграми, навстоячки і навлежачки. У горизонтальному положенні всі волонтери впоралися значно швидше. Медики пояснюють це тим, що лежача людина спокійна, тому легше зосереджується на завданні. Крім того, лежати значно приємніше і зручніше, ніж сидіти чи стояти. Чи не цим пояснюється і той факт, що великий Архімед відкрив усесвітньо відомий закон саме лежачи у ванній?.. Втім, нашим співвітчизникам відкриття закордонних медиків навряд чи принесе практичну користь: навіть найпрогресивніший керівник не ризикне запровадити в офісі «постільний режим». Але організувати кімнату відпочинку зі зручним диваном, кушеткою чи розсувним кріслом цілком реально. І 10—15-хвилинний відпочинок у горизонтальному положенні допоможе швидко відновити працездатність.

На думку спеціалістів, далеко не завжди варто боротися з власною лінню. Найчастіше небажання щось робити може виявитися природною фізіологічною реакцією на розумове чи фізичне перевантаження. Отже, організмові потрібно дати можливість відновитися після важкого періоду. Зазвичай, поклеївши дурня кілька днів, людина входить у звичний ритм.

Крім того, не можна плутати лінь і природну флегматичність. Спочатку визначте, який у вас темперамент. Флегматики — посидющі, надійні, добре уживаються в колективі. Але при цьому виконують свої обов’язки спокійно, без зайвого галасу, через що іноді справляють враження копух. Сангвініки і холерики видаються активнішими: вони емоційні, балакучі, багато метушаться, у них палають очі. Насправді ж результативність праці флегматиків не тільки не нижча, а інколи й вища. Тож не їм варто боротися із власним темпераментом і штучно підхльостувати себе. Розумний керівник і так гідно оцінить їх.

Медики вважають, що справжніх лінюхів серед нас не більше 6—7%. Ці люди терпіти не можуть напружуватися і готові на все, щоб тільки полегшити свою долю. Вони працюють лише під настрій. Але не слід думати, що ледачі люди не здатні зробити кар’єру. Наприклад, колишній прем’єр-міністр Великобританії Вінстон Черчілль був у школі двієчником, та й у зрілі роки страшенно любив полежати у кріслі з люлькою, причому лінувався тягнутися до попільниці, тому був вічно обсипаний попелом. Карл Маркс також не вирізнявся винятковими діловими рисами. Енергію він витрачав на революційні ідеї, а не на рутинне заробляння грошей. Тому, вже ставши батьком сімейства, не соромився жити на утриманні в матері, а потім — свого друга і соратника Фрідріха Енгельса. Знаменита Коко Шанель, на відміну від сучасних бізнес-леді, ніколи не засиджувалася на роботі допізна. «Немає такої справи, яка примусила б мене лягти спати пізніше, ніж опівночі!» — стверджувала законодавиця мод. Перелічувати знаменитих лінивців можна до нескінченності.

— У ліні є чимало позитивного. Лінива людина не метушиться, не робить помилок, а отже, не завдає шкоди оточуючим. Адже найчастіше саме бажання неодмінно діяти і щось змінювати у своєму й чужому житті призводить до негативних результатів, — вважає Ніна Рожкова. — До речі, оточення зазвичай добре ставиться до лінивців. Адже з ними комфортно й затишно у психологічному плані. Нехай вони не ставлять трудових рекордів, зате поблажливі до чужих помилок. Як свідчить досвід, у більшості колективів, швидше, недолюблюють трудоголіків, які нікому не дають попуску. Тому досвідчені фахівці з питань кадрів навіть рекомендують мати у штаті кількох чарівних ледарів, для психологічного комфорту. Тож у лінюхів зовсім непогані перспективи для просування по службі.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі