Вчені знайшли спільні риси у розвитку Всесвіту, Інтернету і головного мозку

Вчені знайшли спільні риси у розвитку Всесвіту, Інтернету і головного мозку © osarenie.com
Учені побудували складну комп'ютерну модель розширення Всесвіту, як мережевої структури. Виявилося, що за тими самими принципами розвиваються соціальні мережі і росте головний мозок.

Вчені з Кооперативної асоціації аналізу інтернет-даних при Каліфорнійському університеті в Сан-Дієго за допомогою складних комп'ютерних моделей виявили, що всі мережеві структури, будь то головний мозок, соціальна мережа чи Всесвіт, розвиваються за одними і тими самими принципами.

Результати минулих робіт вже показали, що мозок та Інтернет мають багато спільного. Тепер дослідники запитують, чи існують єдині закони розвитку мереж, незалежні від їхнього розміру та виду. Керуючись теорією відносності Ейнштейна, яка пояснює, як матерія спотворює простір-час, вони вирішили змоделювати формування найдавнішої мережевої структури у Всесвіті - самого Всесвіту.

Команда під керівництвом Дмитра Крюкова розбила модель раннього Всесвіту на найдрібніші частинки. Суперкомп'ютери пов'язали найдрібніші кванти простору-часу в єдину мережу, вузли якої перебували у причинно-наслідковому зв'язку один з одним.

Далеко не всі елементи цієї системи могли з'єднуватися один з одним подібним чином. Тому що ніщо не може рухатися швидше за швидкість світла, події, що відбуваються на Землі, ніяк не впливають на події в далекій галактиці, а значить, причинно-наслідкового зв'язку між ними немає.

У міру того як комп'ютерний Всесвіт розширювався у просторі-часі, зростала кількість зв'язків між частинками матерії у галактиках. Потім учені порівняли отриману картину зі схемами роботи соціальних мереж і зростанням окремих ділянок головного мозку. Виявилося, що принципи розвитку всіх цих утворень дивно схожі. Окремі елементи прагнуть у першу чергу зв'язатися не з безліччю собі подібних, а з великими вузлами, у яких вже є велика кількість зв'язків.

Наприклад, любитель кішок в Інтернеті в першу чергу йде на великі пошукові сайти або переглядає спільноти з відповідною тематикою. Ті ж самі процеси спостерігаються у тканинах головного мозку, де сусідні нейрони, замість того щоб зв'язатися безпосередньо, приєднуються до вузлових нервових клітин.

Крюков говорить, що таке дивовижна подібність у дрібних і великих мережах будь-якого роду не може бути просто збігом. Більш імовірно, що розвиток будь-яких мережевих структур регулюють одні й ті ж невідомі науці закони. Нове дослідження показує, що ми ще далекі від розуміння того, як працює природа. !zn