Вчені виявили останки карликового мамонта зростом в 1 метр

© oformi.net

Вчені виявили на грецькому острові Крит останки раніше невідомого виду карликового мамонта. Фахівці кажуть, що дослідження даної знахідки може пролити світло на те, як гігантські тварини можуть в процесі еволюції зменшуватися в розмірах.

Карликовість досить часто відзначається в різних біологічних видах, в тому числі і у випадку з великими тваринами, коли ті виявляються замкненими в умовах будь-якого острова. Подібні випадки відомі з динозаврами, а також з деякими племенами людей. Фахівці говорять, що зменшення в розмірах дозволяє тваринам вижити в умовах, коли ресурси обмежені межами острова.

Стародавні середземноморські карликові слони є надзвичайно рідкісним прикладом острівної карликовості. Цей вид мамонта зменшився в розмірах приблизно за 800 тис. років - порівняно невеликий період в еволюційному масштабі. Слони, які тоді ж мешкали на території материкової Європи, були приблизно в 100 разів масивнішими.

Вікторія Херрідж, палеонтолог з лондонського Музею природознавства, каже, що у випадку з даними мамонтами виникає питання: як саме повинні були змінитися умови, щоб біологічний вид менш ніж за мільйон років так зменшився у розмірах. Спільна група вчених з Лондона і Греції вивчила останки, знайдені ще близько століття тому. Херрідж каже, що лише зараз вдалося зібрати останки воєдино і зрозуміти, що саме це був за вид.

Новий вид мамонта мав зріст не більше 1,1 метра і масу, яка не перевищувала 310 кг, що робить його співвідносним за розміром з дитинчам сучасного африканського слона. «Коли люди думають про мамонтів, то в їхній уяві спливає, перш за все, поширений образ шерстистого мамонта. Але карликові мамонти, знайдені на Криті, були зовсім іншими: вони були адаптовані до теплих умов і значно більше були схожі на сучасних африканських слонів», - говорить Херрідж.

За її словами, вид Mammunthus Creticusis, є першим свідоцтвом екстремальної острівної карликовості у мамонтів. Порівняти цей вид можна з вимерлими видами слонів Palaeoloxodon falconeri, що жили на Мальті і Сицилії. Ці види були приблизно метр у висоту і важили близько 235 кг. Вчені говорять, що аналіз останків мамонта показав, що він є родичем ще більш давніх видів мамонтів, які прийшли в Європу з Африки приблизно 3,5 млн років тому. !zn