Топ Новини

Вчені виростили рослину з насіння, яке 32 тис. років пролежало у вічній мерзлоті

21 лютого 2012 в 13:36
Сенсаційне досягнення вчених вже поставили під сумнів.
Silene stenophylla.jpg
abc.net.au

Російським вченим вдалося виростити живі рослини з насіння маленької північної квітки, смілки вузьколистої (Silene stenophylla), що вимерла 32 тисячі років тому, пише The New York Times.

Залишки рослини зберігалися у нірці стародавнього гризуна у тундрі на північному сході Сибіру в умовах вічної мерзлоти, поки їх не виявили вчені кілька років тому.

«Це буде найстаріша рослина з усіх, які досі були вирощені із стародавнього насіння. Дотепер рекорд належав фініковій пальмі, вирощеній з насіння двотисячолітньої давності, яке було знайдено у стародавній фортеці Масада в Ізраїлі», - пише Ніколас Вейд.

Раніше твердження деяких вчених про виявлення і вирощування давнього насіння спростовувалися при більш пильному вивченні. Незважаючи на колишній гнітючий досвід, нову заяву підтверджують переконливі дані радіовуглецевого аналізу.

«Це дивовижний прорив, - сказав Грант Зазула з Юконської палеонтологічної програми в Канаді. - Не сумніваюся, що ця заява обґрунтована».

Доповідь була зроблена групою вчених під керівництвом Світлани Яшиної і Давида Гілічінського з дослідницького центру РАН у Пущино під Москвою і публікується в журналі The Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America у вівторок, 21 лютого. У суботу стало відомо, що доктор Гілічінський помер від серцевого нападу.

Але доповідь російських вчених може спровокувати заклики до додаткових доказів. «Це виходить за межі того, що ми могли очікувати, - заявив Алістейр Мердок, фахівець з життєстійкості насіння з Університету Рідінга в Лондоні. - Коли насіння маку зберігається при температурі мінус 7 градусів за Цельсієм - а саме при такій температурі, за твердженням російських, зберігалося насіння смілки - всього через 160 років лише 2% з них зможуть прорости».