Вчені передбачили хвилювання через зростання цін на кукурудзу

© motherjones.com

Американські вчені з Інституту складних систем в Новій Англії передбачили на основі зібраної ними статистики можливі народні хвилювання в найближчому майбутньому. Причиною цього стане зростання цін на продукти харчування, зокрема, на кукурудзу. Стаття дослідників поки не прийнята до публікації, проте її препринт доступний на сайті arXiv.org.

У 2010 році ці ж учені виявили кореляцію між заворушеннями і коливаннями індексу цін на продукти харчування (FPI) - зведену характеристику вартості цих продуктів. Вони встановили, що, коли цей індекс перевищує деяке критичне значення, у світі починаються хвилювання. Примітно, що результати вчених показували, що причини у таких заворушень можуть бути найрізноманітніші.
У 2011 році вчені провели аналіз Арабської весни - серії політичних подій, що почалися в грудні 2010 року з заворушень у Тунісі. Вони встановили, що ці хвилювання, принаймні частково, були спровоковані зростанням FPI. Примітно, що в хвилювання вчені записали в тому числі і заворушення в Лондоні в серпні 2011 року, спровоковані не політичними заворушеннями, а загибеллю в перестрілці з поліцією 29-річного Марка Даггана з Тоттенхема.
У новій роботі, використовуючи власні моделі прогнозування FPI, вчені встановили, що індекс найближчим часом буде рости. Це пов'язано в першу чергу з посухою в США, яка, за передбаченням вчених, призведе до зростання цін на кукурудзу. Крім цього ситуація ускладнюється можливою спекуляцією на ринку продуктів харчування.
Незважаючи на те, що вчені займаються аналізом індексу цін на продукти харчування досить давно, у них досі не було публікацій в рецензованих журналах - тільки публікації на сайті самого Інституту складних систем. Разом з тим їх результати стали відомі широкій громадськості - так, наприклад, висновки дослідників про причини арабської весни потрапили в список головних наукових відкриттів за версією журналу Wired. !zn