Топ Новини

Учені не знайшли у мурашок-фермерів ген "фермерства"

30 червня 2011 в 19:30
Вчені розшифрували геном панамських мурах-листорізів, відомих тим, що вони вирощують собі для їжі гриби. Фахівці розраховували виявити хоча б деякі генетичні характеристики, що визначають здатність комах до сільського господарства, однак їм це не вдалося.

Робота вчених прийнята до публікації в журнал Genome Research, а її короткий зміст наведено в прес-релізі лабораторії Колд Спрінг Харбор.

Дослідники працювали з панамським видом Acromyrmex echinatior, відкритим близько 15 років тому. Отримавши повногеномну послідовність ДНК A. echinatior, вчені порівняли її з послідовністю ДНК інших комах. Автори виявили, що в двох генних родинах, відповідальних за статеву поведінку та адаптацію до переварювання грибів, мурахи-фермери несуть більше генів, ніж інші комахи.

При цьому, коли автори проаналізували гени, що кодують нейропептиди (білки, які регулюють багато фізіологічні процеси в організмі і, зокрема, в нервовій системі), вони не виявили різниці між мурахами-листорізами та іншими комахами. Дослідники очікували, що ці білки у A. echinatior мають дуже відрізнятися.

Раніше інший колектив дослідників, що також займається вивченням листорізів, показав, що у цих комах були втрачені деякі гени, які в інших мурах контролюють синтез речовин, що одержує листоріз від грибів.

За матеріалами: Лента.ру