У топ-10 нових видів за минулий рік увійшли мавпа, що чхає, і орхідея, яка цвіте уночі

© species.asu.edu
За результатами рейтингу відкриттів, зроблених ученими торік, у десятку найважливіших нових видів увійшли бірманська мавпа, шо чхає, гігантська багатоніжка, паразитична оса і орхідея, яка цвіте виключно вночі. Обирали з двох тисяч рослин і тварин.

У десятку найважливіших нових видів увійшли бірманська мавпа, шо чхає, гігантська багатоніжка, паразитична оса і орхідея, яка цвіте виключно вночі. Про це стало відомо після того, як учені американського Міжнародного інституту дослідження видів, що належить до Університету Арізони, склали рейтинг відкриттів у цій області, здійснених у минулому році.

Дослідники обирали лідерів для свого хіт-параду з двох тисяч рослин і тварин. За їхнім задумом, рейтинг має сприяти залученню уваги громадськості до роботи у цій галузі вчених та музеїв.

В Інституті дослідження видів відзначають, що список показує, як мало людство досі знає про мешканців планети Земля.

В оприлюднений Топ-10 також увійшли мікроскопічний хробак, що живе на глибині півтора кілометра під землею на золотій копальні у Південній Африці, блакитний тарантул, а також вимерла колюча комаха, що мешкала на Землі близько 500 млн років тому.

Аналогічний рейтинг-2011 очолювала п'явка, знайдена у 2010 році у Перу. Друге місце в списку зайняла тоді риба Halieutichthys intermedius, яка вміє стрибати і при цьому схожа на "гібрид" млинця і кажана з руками. Вид назвали "стрибуче тістечко кажаноподібне" (The Hopping pancake batfish).

Третє місце у списку найбільш дивних істот на планеті посів тарган, знайдений у ПАР в національному парку "Столова гора", що відрізняється від своїх побратимів довгими лапами, пристосованими до стрибків, і зовні нагадує коника. Комаха отримала назву Saltoblattella montistabularis, що перекладається з латинської як "маленький стрибучий тарган". !zn