Топ Новини

У Китаї знайшли суп віком 2,4 тисячі років

14 січня 2011 в 12:27
Археологи, що працюють у Китаї, виявили залишки супу віком 2,4 тисячі років. Давня їжа перебувала в бронзовій посудині, знайденій у могилі в провінції Шаньсі. Усередині посудини вчені виявили декілька кісток, покритих патиною - оксидно-карбонатною плівкою, яка утворюється на поверхні металів. Посудину було закрито, й вчені знову запаяли кришку після того, як зібрали зразки їжі. Висота триногої посудини становить близько 20 сантиметрів, а діаметр - 24,5 сантиметра. Дослідники припустили, що виявлені на посудині пошкодження з'явилися на ній невипадково. Ємність була знайдена в могилі, й вчені вважають, що ті, хто клав туди посудину, навмисно спотворили її, щоб, згідно з повір'ями, мертвому в потойбічному світі було простіше їсти. Фахівці вважають, що посудина належала землевласникові або військовому невисокого звання. Автори зазначають, що дослідження кісток допоможе вченим краще зрозуміти звички й побут жителів Китаю, що жили в період Воюючих царств (він тривав з V століття до 221 року до нашої ери). Крім посудини з супом археологи знайшли бронзовий казанок, усередині якого була прозора рідина без запаху. Автори вважають, що це можуть бути залишки стародавнього вина.

За матеріалами Лента.ru