Топ Новини

У Китаї виявлено останки найбільшого пернатого хижого динозавра (фото)

5 квітня 2012 в 10:11
Вчені назвали свою знахідку Yutyrannus huali, що на суміші латині та китайської означає "найпрекрасніший пернатий тиран".
3385461988.jpg
fossilsandshit.wordpress.com

Китайські та канадські палеонтологи знайшли останки пернатого хижого динозавра завдовжки близько 9 метрів і масою близько 1,5 тонн. Він жив на початку крейдяного періоду (приблизно 125 мільйонів років тому) і населяв ліси і відкриті простори на території сучасної китайської провінції Ляонін.

Вчені під керівництвом Сін Сюя з Лабораторії еволюційної систематики хребетних Китайської академії наук в Пекіні нарекли свою знахідку Yutyrannus huali, що на суміші латині і китайської означає "найпрекрасніший пернатий тиран".

Великі розміри Yutyrannus huali вказують на те, що він "відростив" пір'я для обігріву або інших цілей, але не для польоту. "Пір'я Yutyrannus було примітивними волокнами. Воно більше нагадувало м'який пушок курчат, а не складне та тверде пір'я дорослих птахів", - пояснив Сін Сюя.

Ця знахідка цікава відразу з двох причин: палеонтологи раніше не знаходили таких великих пернатих ящірів у відкладеннях раннього крейдяного періоду і таких великих динозаврів, що жили на території сучасного Китаю в ту епоху.

Раніше вважалося, що великі ящіри не потребували пір'яного покриву, бо їхнє гігантське тіло краще утримувало тепло у порівнянні з дрібними динозаврами. Відкриття Сюя і його колег ставить під сумнів це припущення.

До слова, близький зв'язок між хижими динозаврами і деякими сучасними пернатими вчені встановили ще кілька років тому. Так, у 2008 році вчені Гарвардського університету проаналізували молекули, витягнуті зі скам'янілих кісток тираннозаврів віком 68 мільйонів років і порівняли колаген динозавра (білкова речовина сполучних тканин) з колагеном кількох десятків сучасних видів птахів і тварин.

Виявилося, що на молекулярному рівні тираннозавр набагато ближчий до курей і страусів, ніж до нинішніх алігаторів і ящірок. Тоді дослідники припустили, що це може говорити про те, що деякі динозаври в ході еволюції перетворилися на птахів.