Топ Новини

Створено речовину в новому магнітному стані

21 грудня 2012 в 18:55
В кінці минулого століття було передбачено існування речовин, у яких орієнтація магнітних моментів постійно змінюється. Такі речовини, хоча і є твердими, з точки зору магнітних властивостей поводяться як рідини, звідси їх загальна назва - квантова спінова рідина (QSL).
picture.jpg
Tianheng Han

Фізики Массачусетського технологічного інституту експериментально показали можливість існування речовин в стані квантової спінової рідини. Робота вчених опублікована в журналі Nature.

Магнітне стан матеріалу визначається орієнтацією магнітних моментів його електронів. Якщо орієнтація у різних молекул в речовині локально збігається, воно володіє магнітним моментом. Такі речовини називаються феромагнетиками. Якщо окремі магнітні моменти орієнтовані в протилежні сторони, їх дія взаємно компенсується. Такі речовини називають антиферромагнетиками.

В кінці минулого століття було передбачене існування речовин, у яких орієнтація магнітних моментів постійно змінюється. Такі речовини, хоча і є твердими, з точки зору магнітних властивостей поводяться як рідини, звідси їх загальна назва - квантова спінова рідина (QSL).

Авторам вдалося вперше довести існування таких речовин, отримавши монокристал мінералу гербрертсмітіта і піддавши його опроміненню нейтронами. У ході дослідження вченим вдалося не тільки показати, що матеріал поводиться так, як пророкує теоретична модель, але і підтвердити одну з спірних моделей поведінки спінів.

Відкриття квантових спінових рідин має важливе значення для вивчення високотемпературної надпровідності та квантового заплутування в твердих речовинах.