Російські астрономи відкрили першу за 20 років нову комету

© uastudent.com
За останні 20 років російські астрономи зуміли виявити нову комету. Честь відкрити об'єкт C/2010 X1 (Elenin) дісталася Леоніду Єленіну з інституту прикладної математики імені Келдиша. Про це повідомляють ЗМІ з посиланням на бюро астрономічних телеграм Міжнародного астрономічного союзу.
Після 20 років російські астрономи зуміли виявити нову комету. Честь відкрити об'єкт C/2010 X1 (Elenin) дісталася Леоніду Єленіну з інституту прикладної математики імені Келдиша. Про це повідомляють ЗМІ з посиланням на бюро астрономічних телеграм Міжнародного астрономічного союзу. Обсерваторія ISON-NM розташована в американському штаті Нью-Мексико, але нею дистанційно управляють російські вчені. У суботу, 11 грудня, на сайті обсерваторії з'явилося повідомлення про виявлення нового об'єкта, який, ймовірно, є довгоперіодичною кометою. У той же день відкриття підтвердили російські й українські астрономи, які працюють в обсерваторії Майданак в Узбекистані. Трохи пізніше було отримано підтвердження від американських і японських колег. На цей момент точні параметри руху комети незрозумілі. З наявних даних астрономи попередньо зробили висновок, що найближча до Сонця точка орбіти комети (перигелій) знаходиться на відстані чотири астрономічні одиниці (одна астрономічна одиниця відповідає відстані від Землі до Сонця). Попередню комету, яку відкрили радянські вчені, було знайдено в 1990 році. Її виявив спільно з японськими вченими астроном з Литви Казимир Черніс. Комета була названа C/1990 E1 (Chernis-Kiuchi-Nakamura). Нещодавно астрономам вдалося з близької відстані вивчити комету Хартлі-2 - зонд Deep Impact наблизився до неї на відстань 700 кілометрів. Учені з'ясували, що вона «працює» не на водному льоду, а на замерзлому вуглекислому газі, й, крім того, виявили, що комета викидає з себе сніжки.

За матеріалами Лента.ru