Топ Новини

На Марсі виявили снігопади

12 вересня 2012 в 07:11
Американські вчені за допомогою даних, зібраних орбітальним зондом MRO, вперше одержали докази того, що на Марсі йдуть снігопади.

Учені з Америки за допомогою даних, зібраних орбітальним зондом MRO, вперше одержали докази того, що на Марсі йдуть снігопади із замерзлої вуглекислоти - «сухого льоду».

«Це перші певні свідчення, які вказують на існування на Марсі хмар вуглекислотного снігу. Ми точно встановили, що ці хмари складаються саме з вуглекислоти, і вони досить щільні, щоб з ним могли йти снігопади», - заявив провідний автор дослідження Пол Хейн з Каліфорнійського технологічного інституту, слова якого наводяться в повідомленні НАСА.

Згідно з повідомленням, група під його керівництвом вивчала виявлені раніше так звані «холодні плями» на Марсі - райони з аномально низькою яскравістю в інфрачервоному діапазоні. Дані з приладу Mars Climate Sounder на борту MRO показали, що над холодними плямами присутні хмари з вуглекислоти, а на поверхні планети в цих районах лежить іній.

«Ми виявили, що хмари і поверхневі відкладення відіграють значну роль у зниженні інфрачервоної яскравості, і гранулярні поверхневі відкладення, найімовірніше, виникли в результаті снігопадів», - йдеться у статті вчених.

Як стало відомо, вуглекислотні снігопади на Марсі були зафіксовані під час зимового сезону в південній півкулі планети над південною полярною шапкою в 2006-2007 рр. Науковці виявили великі вуглекислотні хмари розміром близько 500 км над полярним районом і невеликі хмари на рівні 70-80 паралелі. Присутність на марсіанських полюсах вуглекислотного льоду було встановлено десятиліття тому. Кілька років тому зонд «Фенікс» зафіксував «звичайний» водяній сніг на Марсі.