Інтелект людства знижується вже багато років, довели американські вчені

Інтелект людства знижується вже багато років, довели американські вчені © daydeneg.ru
Стрибок у розвитку розумових здібностей і оптимізації роботи генів, що відповідають за інтелект, стався у наших предків ще до того, як вони прийшли з Африки, відзначають автори дослідження.

Людство втрачає інтелектуальні та емоційні здібності, довела група вчених зі Стенфордського університету (Каліфорнія, США). Інтелект та емоції найбільш вразливі для впливу генних мутацій, пояснюють автори дослідження, висновки якого опубліковані в журналі Trends in Genetics. Мутації ж останнім часом не приводять до підвищення інтелекту, адже людям не потрібно його використовувати, щоб вижити.

Не виключено, втім, що до того часу, коли зниження інтелекту стане загрожувати технологіям, вчені-генетики придумають, чим замінити природний відбір, який буде визнаний застарілим способом еволюції, заспокоює The Daily Mail.

«Стрибок у розвитку розумових здібностей та оптимізації роботи генів, що відповідають за інтелект, стався у наших предків ще до того, як вони прийшли з Африки», - зазначив доктор Джеральд Кребтрі, провідний автор дослідження. В умовах, в яких вони жили, виживання було основним завданням, і на нього були направлені всі сили інтелекту, тому генні мутації призвели до піку його розвитку.

Після цього інтелектуальна міць людини пішла на спад: у зв'язку з розвитком сільського господарства та урбанізації жити стало набагато легше, і людство стало слабше пручатися мутаціям, що ведуть до порушень інтелекту.

Ґрунтуючись на обчисленнях частоти, з якою шкідливі мутації з'являються в людському геномі, і припущенні, що у розвитку інтелекту задіяно від двох до п'яти тисяч генів, доктор Кребтрі припускає, що протягом трьох тисяч років і 120 поколінь ми витримали дві або більше мутації, що ведуть до погіршення наших інтелектуальних та емоційних здібностей.

Окрім того, за нещодавніми результатами наукових досліджень, отриманими нейробіологами, виявилося, що гени, задіяні у функціях мозку, надзвичайно сприйнятливі до мутацій. На думку доктора Кребтрі, відсутність тиску природного відбору і велика кількість сприйнятливих до мутацій генів у своєму поєднанні поступово руйнують наш інтелект.

Однак втрати в інтелекті досить повільні, і коли у нас розвиваються технології і наука, надалі люди повинні знайти протидію цим руйнівним процесам.

За словами Кребтрі, через якийсь час вчені опишуть кожну з мільйонів генних мутацій, які можуть поставити під загрозу наш інтелектуальний розвиток, і будуть знати, як ці мутації взаємодіють одна з одною і з навколишнім середовищем. І тоді, можливо, ми будемо в змозі чарівним чином виправити будь-яку мутацію, яка сталася у будь-якій клітині нашого організму на будь-якій стадії його розвитку. Таким чином, жорстокий процес природного відбору буде непотрібним, підсумовує вчений. !zn