Curiosity може заразити Марс земними мікробами

© mia.ulmic.ru
Якщо майбутня експедиція відкриє життя на Марсі, то це може виявитися земне життя. Бури марсохода Curiosity можуть бути заражені земними мікробами.

Серед надій, покладених на марсохід Curiosity, не згадувалося одне бажання: не треба знаходити воду, стверджує Луї Сахаган, автор публікації в Los Angeles Times.

Якщо випадково Curiosity виявить воду, то пристрасті, які киплять усередині NASA близько року, вирвуться назовні, пояснює автор. Бури Curiosity можуть бути заражені земними мікробами. Якщо бур торкнеться води, то вони можуть вижити, підкреслює автор.

Можливе зараження відбулося близько шести місяців тому, до запуску марсохода 26 листопада. Бури зазнали стерилізації всередині коробки, яку планувалося відкрити тільки після приземлення на Марс. Однак потім інженери вирішили встановити ще один запасний бур і розкрили ємність. «Вони не повинні були цього робити, не попередивши мене», - заявила Кетрін Конлі, офіцер NASA з планетарного захисту.

Якщо вода буде знайдена, то Curiosity зможе провести тести дистанційно за допомогою лазера і спектрометрів, підкреслює автор. Зараження іншої планети представляє як етичну, так і практичну проблему для вчених.

«Ми продовжуємо дізнаватися все більше і більше про Марс і про приголомшливу довговічність життя. Хіба не буде трагедією, якщо якась майбутня експедиція відкриє життя на Марсі, щоб потім дізнатися, що насправді вона відкрила земне життя?» - говорить Брюс Беттс з Планетарного товариства Пасадени. !zn