Астрономи розгледіли на задвірках Всесвіту найпотужніше зіткнення одразу п'яти галактик

© NASA
Виявилося, що дивні зелені дуги, виявлені NASA в минулому році, є величезною звуковою ударною хвилею, викликаною потраплянням однієї галактики - NGC 7318B - в центр групи зі швидкістю кілька мільйонів миль на годину. За розмірами цей спалах перевищує наш Чумацький Шлях, за яскравістю теж.

Астрономи розгледіли на задвірках Всесвіту чергове диво - зіткнення відразу 5 зоряних скупчень. Якби не зелена смуга, яку астрономи назвали "вибуховою хвилею", його могли ніколи й не помітити - це дійство відбувається занадто далеко, в 280 мільйонах світлових років від Землі.

Скупчення галактик - Квінтет Стефана - зіткнулися і випромінювали яскраве світло протягом тисячоліть. Квінтет Стефана названий на честь астронома Едуарда Стефана, який відкрив його в 1877 році в Марселі, Франція. Згуртовану групу можна побачити в сузір'ї Пегаса.

Зараз виявилося, що дивні зелені дуги, виявлені NASA в минулому році, є величезною звуковою ударною хвилею, викликаною потраплянням однієї галактики - NGC 7318B - в центр групи зі швидкістю кілька мільйонів миль на годину. За розмірами цей спалах перевищує наш Чумацький Шлях, за яскравістю теж, пише Daily Mail.

/system/ckeditor_assets404IMAGE

Великомасштабна вселенська катастрофа, яка, як говорять учені, чекає і нашу Галактику в далекому майбутньому, щоправда, не з чотирма, а з однією системою - Туманністю Андромеди. Після зіткнення обидві галактики припинять існування. Точніше, з'єднаються і утворять одну - нову. До цього моменту залишилося ще кілька мільярдів років.

Останні дані, отримані за допомогою орбітальної обсерваторії "Хаббл", говорять про те, що Чумацький шлях і сусідня Туманність Андромеди рухаються назустріч один одному зі швидкістю близько 400 тисяч кілометрів на годину, або 110 кілометрів на секунду. Зіткнення неминуче.

Зараз відстань між Чумацьким Шляхом і Туманністю Андромеди становить приблизно два з половиною мільйони світлових років. Шлях назустріч один одному забере у двох галактик не менше 4 мільярдів років. Комп'ютерна модель, побудована в НАСА, показує, що на першому етапі злиття дві галактики будуть триматися на чималій відстані один від одного, але потім, підкоряючись силі гравітації, все ж зіллються в космічному танці.

Єдине питання, яке поки залишається без відповіді, - що ж буде з нами? Чи виживе людська цивілізація в ході цих глобальних космічних процесів?

Вчені не виключають можливості зіткнення Сонця або Землі з іншими космічними об'єктами з Туманності Андромеди, але оцінюють цю ймовірність як "мізерно маленьку". Тому, якщо людство доживе до злиття галактик, то швидше за все, помітить його лише за зміненим зображенням зоряного неба.