Топ Новини

Астрономи знайшли дуже давні екзопланети

28 березня 2012 в 05:41
Науковці виявили нові планети, що обертаються на орбітах навколо інших зірок, які у три рази старіші за Землю.

Астрономи виявили кілька давніх екзопланет, вік яких складає близько 12,8 мільярда років. Для порівняння, вік Землі становить 4,5 мільярда років.

В рамках роботи вчені шукали планети навколо зірок з низьким вмістом важких елементів - вважається, що такі зірки є одними з найстаріших у космосі. Коли планета рухається навколо зірки, вона змушує останню коливатися, що позначається на радіальній швидкості планети.

Вчені спостерігали за значною кількістю бідних на метали зірок за допомогою 2,2-метрового телескопа FEROS Європейської південної обсерваторії у Ла-Сільї. Спостереження проводилися у період з серпня 2009 року по січень 2011 року.

У результаті астрономам вдалося виявити кілька планет біля зірки HIP 11952. Це світило розташовується на відстані приблизно 350 світлових років від Землі у сузір'ї Кита. Маса зірки становить приблизно 0,8 сонячних, а вік - 12,8 мільярда років (щоправда, з похибкою у 2,6 мільярда років).

Нові планети отримали позначення HIP 11952b і HIP 11952с. Маса першої складає приблизно три юпітеріанських і вона обертається навколо своєї зірки з періодом 290 днів. Маса другої майже у чотири рази менша - 0,8 юпітеріанської, - а її період обертання становить 7 днів. Обидві планети належать до класу газових гігантів.

Згідно з сучасними моделями формування планет, вони утворилися незабаром після зірки з матеріалу, який залишився від формування світила. Таким чином, вік планет приблизно збігається з віком зірки.

За словами вчених, нове відкриття цікаве не тільки віком виявлених небесних тіл. У даний час вважається, що, чим нижчий вміст металу в зірці, тим менша ймовірність виявлення навколо неї екзопланет. Вчені вважають, що їхня система - важливий приклад, який допоможе прояснити аспекти формування планет навколо таких зірок.