Астрономи виявили наймолодшу чорну діру

© mia.ulmic.ru
Астрономи повідомили, що виявили наймолодшу з відомих науці чорних дір. Її вік, можливо, не перевищує 12 земних років. У 1979 році в галактиці M100, віддаленій від Сонячної системи на 50 мільйонів світлових років, стався вибух наднової (тобто зірка завершила свою еволюцію вибуховим процесом). Нещодавно за допомогою орбітальної обсерваторії «Чандра» вчені зафіксували потоки потужного рентгенівського випромінювання від об'єкта. Крім того, ці потоки реєстрували з 1995 до 2007 року телескопами XMM-Newton і Rosat. Самі чорні діри не можуть випускати випромінювання - його джерелом є розігріта матерія, що падає на дірку. Зірка може перетворитися на наднову в тому випадку, якщо її маса досить велика. На місці більш легких зірок може сформуватися білий карлик або нейтронна зірка - об'єкт з надзвичайно високою щільністю речовини, що складається переважно з нейтронів. Нейтронні зірки обертаються навколо своєї осі з величезною швидкістю й також випускають випромінювання. Маса зірки в галактиці M100, за оцінками фахівців, становила близько 20 сонячних мас. Це граничне значення - зазвичай більш важкі зірки перетворюються на чорні діри, а більш легкі - в нейтронні зірки. Подальші спостереження дозволять ученим уточнити, який саме об'єкт перед ними. Нещодавно інший колектив астрономів виявив об'єкт, який можна вважати проміжною ланкою між чорною дірою й білим карликом - імовірно, ним стають зірки, маса яких від 7 до 10 разів більша за сонячну. Такі зірки занадто малі для того, щоб перетворитися на чорну дірку, але занадто великі, щоб стати звичайним білим карликом.

За матеріалами Лента.ru