Топ Новини

Польський експерт знайшов 12 причин авіакатастрофи під Смоленськом

14 січня 2011 в 12:27
До катастрофи літака під Смоленськом, у якій загинув польський президент Лех Качинський і ще 95 осіб, призвела не одна причина, заявив представник Польщі при Міждержавному авіаційному комітеті полковник Едмунд Кліх.
До катастрофи літака під Смоленськом, у якій загинув польський президент Лех Качинський і ще 95 осіб, призвела не одна причина, заявив представник Польщі при Міждержавному авіаційному комітеті полковник Едмунд Кліх. «Була не одна, а 12 причин катастрофи «Туполєва». Жахає, що було стільки недоробок, порушення норм під час організації та самого польоту», - сказав він. За його даними, у Ту-154 не було жодного шансу на благополучне приземлення в аеропорту, тому що погодні умови були настільки поганими, що пілоти не бачили землі. «Ми проводили експеримент на тренажері у Росії. Я був у кабіні. Землю побачили тільки один раз, коли літак був на висоті 20 м. Відразу після цього настала катастрофа», - розповів Кліх. Частину провини експерт покладає на відповідальних у військовій авіації, які не дотримуються процедур. «Діє принцип - як вийде, так і вийде. Приземлився - герой», - обурюється Кліх. Ще частину провини він покладає на російську сторону, зокрема, на диспетчерів аеропорту, які не відразу прийняли рішення про відправлення президентського літака на запасний аеродром. Полковник Кліх підготував 46 сторінок зауважень до звіту технічної комісії Міждержавного авіакомітету, які до 19 грудня повинні бути направлені до Москви разом із зауваженнями польської урядової комісії, що розслідує причини трагедії. Нагадаємо, 20 жовтня МАК подала у Москві проект рапорту причин Смоленської катастрофи, яка 10 квітня забрала життя 96 громадян Польщі, в тому числі, екс-президента Леха Качиньського. Поляки мають 60 днів на те, щоб висловити свої зауваження до документа, після чого свою позицію до їхніх зауважень повинні подати росіяни, і тільки після цього буде представлена остаточна версія документа, яка буде оприлюднена. У попередньому — оприлюдненому у травні — рапорті причин катастрофи МАК опосередковано назвала помилку пілотів, які спробували посадити літак, незважаючи на сильний туман. У той же час, частина фахівців вважає причиною катастрофи неправильно подані дані екіпажу диспетчером Смоленського аеродрому, через які літак опинився над самою землею на майже кілометр ближче від початку злітно-посадкової смуги. Згідно з однією з версій, причиною неправильних даних може бути похибка застарілого радара аеродрому, сертифікацію якого проводить МАК. 10 квітня 2010 польська делегація на чолі з президентом Лехом Качиньським летіла до Смоленська для участі в траурних заходах у Катині на місці поховання жертв сталінських репресій на президентському літаку Ту-154М 1990 року випуску. Літак зазнав аварії, загинули всі 96 пасажирів і членів екіпажу. Згідно з попередніми даними, катастрофа сталася через погану видимість. У середині травня було оголошено, що Міждержавний авіаційний комітет завершив розшифровку бортових самописців літака. У комітеті виключили теракт, вибух або пожежу як одну з причин авіакатастрофи. На початку червня стенограма записів чорних ящиків президентського літака була оприлюднена на сайті МВС Польщі. За даними польських ЗМІ, на пілотів президентського лайнера чинився тиск. У момент катастрофи Ту-154, як писала раніше преса, в кабіні пілотів перебував голова польських ВПС Анджей Бласік і директор дипломатичного протоколу Міністерства закордонних справ Маріуш Казана. Брат загиблого президента Ярослав Качиньський раніше заявив, що в катастрофі Ту-154 винен уряд Польщі.

За матеріалами радіо Маяк

Теги Політика
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
Немає коментарів
Loading...
Реклама
USD 25.77
EUR 27.74
Останні новини