Левова частка законів і законопроектів містять "корупційні дірки"

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Левова частка законів і законопроектів містять "корупційні дірки" У законах продовжують закладати корупційні ризики © ‏@APUkraine
Корупціогенністю "заражені" 82% проаналізованих проектів законів і всі без винятку закони.

Експерти "Центру політико-правових реформ" (ЦППР) проаналізували 57 законопроектів і дев'ять уже чинних законів. Обирали найбільш значимі в державному масштабі законодавчі ініціативи, внесені президентом, урядом і народними депутатами від різних фракцій. Системні корупційні ризики виявили у всіх проаналізованих законах і у 82% проектів. Найбільше "корупційних дір" - у нормативно-правових актах, що стосуються сфери правосуддя, безпеки, державних закупівель та адміністрування.

Про це в статті для DT.UA пише Оксана Загакайло.

Експерти називають кілька проблем, пов'язаних з антикорупційною експертизою.

"Першою і "найбільшою проблемою є те, що уповноважені державні органи продовжують позитивно оцінювати проекти законів, які явно містять корупційні ризики", - говорить директор з наукового розвитку ЦППР Микола Хавронюк.

Читайте також: Кабмін надав зустрічний компромат на Гордієнка, що звинувачував уряд у корупції

Скажімо, у проекті №1135-1 "Про цивільну зброю і боєприпаси" (автори: народні депутати А.Іллєнко, В.Амельченко та ін.) виявлено аж 42 корупційні ризики. Це найбільше з усіх проаналізованих громадськими експертами документів. "Така кількість може свідчити про навмисне закладання лазівок задля використання їх у майбутньому", - припускає виконавець експертизи Дмитро Калмиков (ЦППР).

Друга проблема полягає в тому, що висновки громадської антикорупційної експертизи не оприлюднюються ні на веб-сайтах Комітету з питань запобігання і протидії корупції та Мін'юсту, ні на сторінках відповідних законопроектів веб-сайта Верховної Ради України. І це дає владі можливість ігнорувати їх.

Третя проблема, на думку Миколи Хавронюка, полягає в тому, що наявність корупціогенних факторів часто є наслідком необізнаності авторів проектів, невисокого рівня їхньої правової культури, невміння правильно використовувати законодавчу техніку.

У проаналізованих експертами законах і законопроектах було виявлено загалом майже чотири сотні корупціогенних факторів. "Багато це чи мало? Дуже багато. Кожна з лазівок - це можливість вчинити корупційне правопорушення, не виходячи за межі закону", - коментує Дмитро Калмиков. Найбільше можливостей для корупції пов'язано з такими корупціогенними факторами, як колізії і вади законодавчої техніки; неправильне визначення функцій, повноважень (обов'язків) та відповідальності посадових і службових осіб; прогалини в регулюванні правових норм. Сім нормативно-правових актів містили такий корупціогенний фактор, як "неправдиві цілі ухвалення законопроекту".

Ще один корупціогенний фактор - надання широких і нечітких повноважень, що може призвести до зловживань.

У своїй статті автор наводить цілий ряд прикладів законів, що містять значні корупційні ризики.

Детальніше читайте в статті Оксани Загакайло Корупційне решето законів у свіжому номері "Дзеркала тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі