Депутати зважилися лише на часткову заборону реклами ліків

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
© Андрій Товстиженко, DT.UA
Народні депутати на своєму засіданні у вівторок, 20 грудня, прийняли в другому читанні і в цілому як закон законопроект №7007 від 21 липня 2011 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів у сфері охорони здоров'я (щодо посилення контролю за обігом лікарських засобів, харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних додатків)». За таке рішення проголосували 237 народних обранців.

Ініціаторами законопроекту, який зокрема передбачає заборону реклами лікарських засобів на телебаченні, виступили народні депутати Тетяна Бахтєєва (Партія регіонів), Юрій Гайдаєв (КПУ), Володимир Карпук (НУНС) та Андрій Павловський («БЮТ-Батьківщина»).

Голова парламентського комітету з питань охорони здоров'я Тетяна Бахтєєва повідомила, що комітет рекомендував до другого читання прийняти 33 поправки з 40 запропонованих. Рада таку пропозицію підтримала.

Нагадаємо, на попередньому пленарному тижні зазначений законопроект в останній момент було знято з порядку денного через тиск виробників медпрепаратів та власників телеканалів.

В.Карпук у коментарі ZN.UA зазначив, що до другого читання обмеження на рекламу ліків були дещо пом'якшені: ініціатори законопроекту виступали за повну заборону реклами лікарських засобів, проте через тиск виробників і власників телеканалів було вирішено дозволити рекламу безрецептурних медпрепаратів.

«Трохи змінили законопроект - пом'якшили, оскільки ми були за заборону реклами лікарських засобів. Але величезний тиск ... І навіть після голосування є побоювання, що законопроект можуть поставити на переголосування. Такі в мене є передчуття з реакції зали», - зазначив депутат.

У той же час він додав, що дозвіл на рекламу безрецептурних препаратів не позбавлений сенсу: «Все-таки, інформаційний простір наш відкрито і для польського телебачення та засобів масових інформацій, і для російських. Там заборони немає на рекламу безрецептурних препаратів, і буде реклама тих засобів».

В.Карпук також підкреслив, що вважає прийнятий законопроект надзвичайно важливим, незважаючи на внесення до нього змін до другого читання.

За інформацією ZN.UA, реклама медичних препаратів становить 25-30% бюджетів українських телеканалів.

Раніше в інтерв'ю ZN.UA голова Державної служби лікарських засобів Олексій Соловйов заявляв, що «в тому вигляді, в якому зараз у нас рекламуються ліки - це неприпустимо в цивілізованій країні».

«Лікувати повинен лікар, а не телевізор. Всі фальсифіковані ліки, які ми знаходимо, входять до ТОП-10 продажів і ТОП-10 найбільш рекламованих ЛЗ у країні. При цьому в Україні, як і у всіх країнах світу, частіше за все населення страждає від захворювань серцево-судинної системи, а завдяки телевізору найчастіше у нас купують препарати, які нібито стабілізують роботу шлунково-кишкового тракту», - пояснив О.Соловйов.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі