Топ Новини

Нова стратегія розвитку освіти від Табачника – це блеф і дискредитація ідеї модернізації

14 жовтня 2011 в 13:19
«Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012—2021 роки», яку будуть обговорювати освітяни 28 жовтня на III Всеукраїнському з’їзді працівників освіти, скидається на блеф-стратегію і схвалення такого документу означає дискредитацію самої ідеї модернізації національної системи освіти. Про це у свої статті у свіжому числі «Дзеркала тижня. Україна» заявив директор Центру освітнього моніторингу Павло Полянський.
tabachnik_02.jpg
Андрій Товстиженко, ZN.UA

За словами П.Полянського, є щонайменше, три ключові запитання, на які мав би дати відповідь проект Національної стратегії розвитку освіти. По-перше, ким ми є і де ми перебуваємо, порівняно зі світовими лідерами в освіті? По-друге, куди ми рухаємося і якими прагнемо стати; до якої ідеальної моделі освіти поведуть учнів, студентів, педагогів, батьків, країну освітянські очільники? І, нарешті, по-третє, коли, як і за рахунок чого ми досягнемо поставлених цілей?

«На запитання, ким ми є і де ми перебуваємо, порівняно зі світовими лідерами в освіті, розробники документу так відповіді й не дали. Натомість констатували у вступній частині необхідність «кардинальних змін», у розділі «Аналіз сучасного стану національної системи освіти» на двох сторінках перелічили підзаконні акти в галузі освіти, прийняті «в останні роки» (точніше було б — «за останні півтора року»), стан забезпечення навчальних закладів комп’ютерами тощо. Як підсумок, дійшли висновку, що раніше визначені стратегічні завдання в освіті «не набули повної реалізації», а тому «нинішній рівень освіти в Україні не дозволяє їй у повній мірі виконувати функцію ключового ресурсу соціально-економічного розвитку країни»», - зазначив у статті П.Полянський.

«На запитання, куди ми рухаємося і якими прагнемо стати, проект дає таку ж «вичерпну» відповідь. Мовляв, метою є «підвищення рівня і доступності якісної освіти», а також звичне з часів «Морального кодексу будівника комунізму» «забезпечення всебічного гармонійного розвитку людини». Очевидно, що перша дефініція означає не так мету, як засіб для її досягнення, а друга — є пересічним кліше. Концептуальна вада проекту — його зорієнтованість на вузьке коло питань, що не охоплюють системно весь освітній сегмент; стратегія в ньому часто ототожнюється з тактикою управлінської діяльності», - повідомив П.Полянський.

На думку П.Полянського подібні «блеф-стратегії» зводяться до введення в оману стосовно справжнього стану справ та справжніх намірів розробника стратегії.

«Їх мета — примусити опонента чи конкурента змарнувати час і ресурси. Потрібна широка, і не в режимі «бліц», дискусія в суспільстві з питань стратегії модернізації національної освіти, кінцевим продуктом якої стане консолідований і сприйнятий більшістю громади документ», - заявив він.

Детальніше читайте про це у матеріалі П.Полянського «Блеф-стратегія для української освіти» у свіжому числі «Дзеркала тижня. Україна».

Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
Немає коментарів
Реклама
USD 25.77
EUR 27.74