Жодна газовидобувна компанія в Україні не відповідає вимогам кодексу ГТС щодо якості та обліку газу

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Жодна газовидобувна компанія в Україні не відповідає вимогам кодексу ГТС щодо якості та обліку газу Зараз напрацьовуються поправки до положень Кодексу ГТС © ugv.com.ua
Сьогодні учасники ринку, регулятор та оператор ГТС ведуть дискусію, щодо вдосконалення та доповнення змісту положень Кодексу ГТС.

З квітня 2016 року почали діяти штрафні санкції за невідповідність якості газу фізико-хімічним показникам. За словами голови НКРЕКП Дмитра Вовка, "регулятор не робитиме виключень – встановленні правила будуть чиними для всіх газовидобувних компаній. Це стосується і штрафних санкцій".

"На сьогоднішній день жодне газовидобувне підприємство не може забезпечити повне виконання нових вимог без проведення значної модернізації виробничих потужностей та будівництва нових установок з підготовки природнього газу", - заявив виконавчий директор Асоціації газовидобувних компаній України Роман Опімах під час обговорення проблем розвитку ринку газу, організованого парламентським комітетом з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки 30 червня.

Раніше DT.UA повідомляло про те, що збитки газорозподільних компаній досягли 5 млрд грн в 2015 році.

Проте, "з 1 квітня відповідно до вимог Кодексу ГТС (Кодексу газотранспортної системи) у разі невідповідності фізико-технологічних і хімічних показників якості газу (ФХП) на видобувні компанії накладаються штрафні санкції", - констатував Опімах.

Зокрема, державна компанія "Укргазвидобування" вимушена щомісяця сплачувати 2 млн грн штрафів, розмір яких вже з липня подвоїться, - погодився її представник. "Державна компанія "Укргазвидобування" має 114 точок входу в газотранспортну систему. Щонайменше півроку знадобиться для переобладнання кожної точки входу в газотранспортну систему за вимогами Кодексу ГТС".

Голова НКРЕКП Дмитро Вовк зауважив, що "регулятор так і не дочекався від ПАТ "Укргазвидобування" не загальних вражень, а конкрентого плану і пропозицій цієї державної газовидобувної компанії навіть після відтемінування застосування штрафних санкцій".

"Сьогодні учасники ринку, регулятор та оператор ГТС ведуть конструктивну дискусію, щодо вдосконалення та доповнення змісту положень Кодексу ГТС, які стосуються параметрів ФХП та мінімізації ризиків недопуску газу від виробників у газотранспорту систему, оператором якої є ПАТ "Укртрансгаз", - розповів Опімах.

Зокрема, минулого тижня за ініціативи Асоціації газовидобувних компаній відбулась робоча зустріч у ПАТ "Укртрансгаз" технічних спеціалістів НАК "Нафтогаз України", ПАТ "Укргазвидобування" та інших компаній-членів асоціації з метою обговорення проблемних питань, пов'язаних з якістю газу.

За словами Опімаха, учасники зустрічі погодилися якнайшвидше спільно відпрацювати поправки до положень Кодексу ГТС, а саме:
- чітко визначити ситуації, за яких оператор ("Укртрансгаз") має право відмовити виробнику газу в доступі до ГТС;

- узгодити формулювання граничних параметрів компонентного складу природного газу;

- введення перехідного періоду впровадження деяких положень через корегування коефіцієнтів нарахування штрафів;

- уточнити вимоги "Укртрансгазу" щодо встановлення хромотографів тільки на свердловинах з певним дебітом (приміром, не менше ніж 50 тис. кубометрів на добу).


Голова НКРЕКП Вовк підкреслив, що "регулятор згоден розглянути конструктивні пропозиції учасників ринку газу України і внести поправки у затвердженний Кодекс ГТС з метою формування відкритого і конкурентного ринку газу України".

Заступник голови парламенського комітету з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки Олександр Домбровський резюмував, що "уряд має взяти до уваги, що недопрацьованні положення ухваленного Верховною Радою Закону України "Про ринок природного газу" створюють безліч проблем. Парламентський комітет з питань ПЕК і надалі продовжуватиме практику організації обговорень проблемних питань формування ринку газу з тим, щоб оперативно вносити поправки у діючий закон для його удосконалення".

Домбровський сподівається, що найближчим часом Верховна Рада також розгляне і прийме (хоча б у першому читанні. – Ред.) закон про Регулятора (НКРЕКП).

Депута Наталія Кацер-Бучковська також зазначила, що на сьогодні для парламенту головним завданням в енергетичній сфері є прийняття Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг". Цей закон вже підготовлений і "парламентарі докладуть максимальних зусиль, щоб він був ухвалений протягом цієї сесії".

"Без незалежного регулятора, який зможе приймати політично незаангажовані та професійні рішення, неможливо закінчити процес реформування ринку природного газу та створити максимально конкурентні умови", - наголосила Кацер-Бучковська.

Нагадаємо, у вересні 2015 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) затвердила своєю постановою зміни до Кодексу газотранспортної системи. Кодекс ГТС – складова Закону України "Про ринок природного газу". Проте затверджує його і має право вносити зміни Регулятор (НКРЕКП).

Більше читайте у статті Алли Єрьоменко "Яким повинен бути регулятор енергоринку та житлово-комунальних послуг?" у випуску "Дзеркала тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі