Україна вирішила ввести мита на імпорт нафтопродуктів

Поділитися
© Андрій Товстиженко, DT.UA
Уряд надумав вирішувати проблеми нафтопереробної галузі не через модернізацію вітчизняних НПЗ, а шляхом застосування регулювання імпорту нафтопродуктів. Проти цього виступають великі мережі АЗС, які продають в основному імпортний бензин.

З 1 грудня 2012 року в Україні будуть введені мита на імпортні нафтопродукти.

Як заявив міністр енергетики Юрій Бойко під час наради в Луганській області, таке рішення було прийнято на засіданні Кабінету міністрів.

"Сьогодні (середа, 25 вересня - ред.) уряд прийняв рішення про те, щоб почати спецрозслідування і з 1 грудня ввести мита на ввезення імпортних нафтопродуктів", - сказав Бойко, якого цитує прес-служба Лисичанської міськради.

За його словами, введення мит дозволить забезпечити роботу вітчизняних нафтопереробних заводів, в першу чергу, Лисичанського НПЗ. "Я вважаю, що в період з 15 листопада по 15 грудня завод почне працювати", - уточнив він.

Читайте: Імпортні мита: Ввести можна помилувати

Аналогічне розслідування Україна проводила у 2011 році, на початку січня. Однак у листопаді розслідування було припинено, а "спеціальні заходи впливу" (тобто введення імпортних мит) було вирішено не вводити.

За останніми розрахунками Міненерговугілля, частка імпорту в 2012 році збільшилася: у споживанні бензинів по Україні за січень-березень поточного року становила 43,9% (що на 6,6% більше), дизельного палива - 73%, що на 9,9% більше, ніж за той же період 2011 року.

З боку учасників ринку введення мит підтримували українські НПЗ, які заявляють, що отримують сировину значно дорожче, ніж НПЗ країн Митного союзу, зокрема, Білорусі. Проти мит виступали великі мережі АЗС, переважно імпортують паливо. Вони вважають, що мита монополізують ринок нафтопродуктів.

Як відзначає OilNews, за розрахунками експертів, введення мита на імпортні нафтопродукти в розмірі € 100 / т, як пропонують власники українських НПЗ, призведе до зростання цін для споживачів на 1 грн / л.

Експерти вважають, що для виходу з кризи українським НПЗ необхідна модернізація, яку вони цілком здатні здійснити за власні кошти. В той же час держава повинна створити сприятливий інвестиційний клімат для подібних інвестицій шляхом надання пільг з оподаткування постачань обладнання, зниження ряду інших податків на період модернізації, а також недопущення контрабанди та кустарного виробництва нафтопродуктів.

Згідно з даними Міненерговугілля, сьогодні з семи українських НПЗ працюють тільки два - Кременчуцький (належить "Укртатнафті" Коломойського) і Щебелинський ГПЗ ДК "Укргазвидобування". !zn

Читайте також:

Хто платить за «дешевий» бензин?

ТНК-ВР припинить експортувати нафтопродукти в разі введення імпортних мит

Мінфін, Мінекономрозвитку і Мін'юст були проти меморандуму з НПЗ

Коломойський вважає, що поки не час вводити мита на імпорт нафтопродуктів

Власники АЗС: Відмова від імпортних мит дозволить уникнути зростання цін на бензин

Бойко хоче обмежити імпорт нафтопродуктів без спецрозслідування

Фірташ знаходиться на фінальній стадії покупки Лисичанського НПЗ

В уряду немає бачення подальшої долі нафтопереробки в Україні, - директор ТНК-ВР

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі