У боротьбі держави за зниження витрат громадян, останні переплатили за бензин півмільярда

6 серпня 2012 в 10:47
Якщо раніше акциз на бензин підвищували на 20-30 євро/т, побоюючись невдоволення населення зростанням цін, то в липні він був вищим за базову ставку на 85 євро/т. Результати експерименту з плаваючою ставкою акцизного збору на нафтопродукти настільки надихнули чиновників, що підвищений податковий прес на споживача можуть зробити буденним.
benzin_zapravka_azs_DSC_3801_znua.JPG
Андрій Товстиженко, ZN.UA

Впровадження плаваючої ставки акцизного збору на нафтопродукти, покликане захистити українських споживачів від збільшення паливних витрат, призвело до того, що останні додатково заплатили державі майже півмільярда гривень, пише у своїй статті для ZN.UA аналітик Сергій Куюн.

На початку серпня з'явилася можливість підвести проміжний підсумок експерименту з впровадження плаваючої ставки акцизного збору на нафтопродукти. В результаті останні додатково переплатили за бензин сотні мільйонів гривень. Мабуть, такі результати експерименту настільки надихнули чиновників, що підвищений податковий прес на споживача можуть зробити буденним, зазначив Куюн.

Головна ідея введення диференційованої ставки паливного акцизу - захист споживача від високих цін на паливо - на ділі обернулася прямо протилежним результатом, а саме: його «захистом» від низьких цін. У зв'язку з падінням цін на нафту в кінці червня до рівня 90 дол./бар. акциз на бензин, згідно з прописаною в законі формулою, в першій декаді липня 2012 виріс до максимальних 283,9 євро/т, або майже в півтора рази по відношенню до базової ставки, прописаної в законі про держбюджет на поточний рік (198 євро/т ).

У перерахунку на більш зрозумілий еквівалент в роздрібних цінах це означає, що податкова складова зросла на 85 коп./л.

Враховуючи, що до червня середня вартість бензину А-95 на АЗС встановилася на рівні 10,82 грн/л, можна стверджувати наступне: якби не плаваючий акциз, ціна на найбільш популярну марку була б нижче 10 грн/л. Щодо дизелю «переплата» виявилася меншою - близько 20 коп/л (середня ціна другий місяць утримується на позначці 9,71 грн/л).

У міру зростання нафтових котирувань в липні акциз знизився, на початку серпня впритул наблизившись до базових (див. графік).


За розрахунками «Консалтингової групи А-95», за півтора місяці дії підвищених ставок акцизного збору на бензин і дизельне паливо споживачі додатково заплатили близько 465 млн грн акцизу (похибка в розмірі до 5% може пояснюватися лише різними оцінками обсягу споживання нафтопродуктів). Так що уряд результатами експерименту має бути задоволений.

Певний «обман зору» дозволив спокійно перенести рекордне податкове навантаження і споживачеві. Візуально ціни на бензин на колонках знизилися з квітневих 11,30-11,65 до 10, 65-10,99 грн/л. Інша справа, що реально вони могли б впасти нижче 10 грн.

За уривчастими заявам чиновників можна зробити висновок, що в Кабміні такою поведінкою споживачів палива приємно здивовані і навіть натхнені. Поміркуйте самі, якщо раніше акциз підвищували на 20-30 євро/т, побоюючись невдоволення населення зростанням цін, то в липні він був вищим за базову ставку на 85 євро/т.

«Неймовірно, але «піпл схавав»! Ніхто не шумить, ціни стабільні. Значить, можуть платити! До парламенту вже надійшов законопроект про нове підвищення акцизного збору з наступного року», - пише Сергій Куюн.

Подробиці читайте в останньому номері «Дзеркала тижня. Україна» у статті Сергія Куюна «Податок на дешевизну».

Читайте також:

Янукович схвалив обов’язкове додавання біоетанолу в бензин

Україна гальмує перехід на нові стандарти якості бензину через інтереси вітчизняного бізнесу

Янукович схвалив введення плаваючої ставки акцизу на нафтопродукти

За матеріалами:
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
Немає коментарів
Loading...
Реклама
USD 26.10
EUR 28.01
Останні новини