У 2013 році українській економіці потрібні радикальні реформи

28 грудня 2012 в 11:34
Серед викликів, з якими доведеться зіткнутися уряду в новому році - відновлення співпраці з МВФ, перехід до плаваючого курсу долара і перегляд пріоритетів державних витрат.
ekonomika_rost.jpg
i-g-t.org

Головним завданням української влади в 2013 році має стати модернізація країни за допомогою радикальних економічних реформ. Відсутність таких реформ стане свідомою втратою історичної перспективи.

Про це в коментарі ZN.UA повідомив голова правління Інституту економічних досліджень і політичних консультацій Ігор Бураковський.

Експерт сформулював завдання для країни на перші сто днів і на 2013 рік таким чином:

По-перше, потрібно зробити з поки ще «формального» уряду реально і ефективно функціонуючу управлінську структуру. При цьому потрібно пам'ятати, що і ефективність роботи міністерств і відомств, м'яко кажучи, які «пережили» чергову хвилю змін, залишає бажати кращого. Міністерство економічного розвитку і торгівлі має стати "законодавцем моди" в тому, що стосується вироблення економічної політики в країні.

- Україна є єдиною країною світу, яка не подолала кризу 2008-2009 років, - експерт

По-друге, для України нині критично важливо відновити співробітництво з Міжнародним валютним фондом. Для цього уряд і Національний банк мають запропонувати МВФ реальну програму дій, виходячи з того, що зміни та перетворення потрібні винятково країні, а не МВФ. Одразу скажу, що така програма неминуче міститиме низку доволі непопулярних (і не тільки для населення) заходів, а самі переговори з МВФ будуть дуже і дуже непростими.

По-третє, в умовах фінансових проблем слід радикально переглянути пріоритети державних видатків і механізмів їх здійснення. На практиці це означає три прості речі: відмову від зайвого захоплення масштабними інфраструктурними проектами, створення нормальної (тобто конкурентної) системи державних закупівель, підготовку та ухвалення закону про принципи й механізми надання державної допомоги галузям і підприємствам. Такий закон, серед іншого, має встановити конкретну відповідальність одержувача державної допомоги в будь-яких формах за її ефективне використання.

По-четверте, характер і масштаби нинішніх фінансових проблем наполегливо потребують переходу до системи середньострокового бюджетного планування. Цю систему (з урахуванням досвіду попередніх спроб) слід розпочати впроваджувати вже в процесі підготовки бюджету на 2014 рік.

По-п’яте, знову доводиться говорити про необхідність переходити до реально плаваючого валютного курсу та концентрації зусиль Нацбанку й Кабміну на забезпеченні цінової стабільності. До речі, Нацбанк і Кабмін мають визначитися, що робити з рекапіталізованими під час кризи 2009 року комерційними банками.

По-шосте, уряд України має зробити все можливе для підписання Угоди про асоціацію з ЄС. Я розумію, що суто в політичному плані тут не все залежить безпосередньо від уряду, але позитивний потенціал як політичної, так і економічної частин цієї угоди просто неможливо переоцінити.

На мою думку, питання стоїть дуже просто: якщо ми справді налаштовані на серйозні реформи, то підписуємо Угоду про асоціацію та послідовно її виконуємо.

По-сьоме, країні потрібна чітка й зрозуміла стратегія управління державним боргом. Без такого реально працюючого документа боргові ризики можуть легко перетворитися на реальні проблеми. До речі, бюджет на 2013 рік саме й передбачає надання досить масштабних державних гарантій.

По-восьме, заходи із подолання кризи у відносинах по лінії «центр—регіони». Зрозуміло, що розв’язати цю проблему за рік неможливо, але й жити так далі просто не можна.

По-дев’яте, якось навіть незручно говорити про необхідність реального дерегулювання та поліпшення підприємницького клімату. Нині у світі найбільш конкурентоспроможними є ті країни, які мають кращий підприємницький клімат. Тільки в цьому разі національні виробники товарів і послуг успішно розвиваються, а іноземний капітал приходить у країну.

«Реалізація цих завдань вимагає нової ідеології державного управління, а саме: чіткого розмежування сфери виняткової відповідальності держави, сфери виняткової відповідальності бізнесу та сфери спільної відповідальності держави і бізнесу», - зазначив Ігор Бураковський.

Подробиці читайте у свіжому номері «Дзеркала тижня. Україна» у статті Юрія Сколотяного «БагатоВирішальний 2013-й».

Читайте також:

Держказначейство стверджує, що повністю перерахувало бюджетникам «зарплатні» мільярди, яких бракувало

Кабмін думає, як стимулювати населення віддавати гроші державі, а не зберігати «під матрацом»

Середня зарплата в Україні в листопаді зменшилася

 

 

 

За матеріалами:
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
Немає коментарів
Loading...
Реклама
USD 26.02
EUR 27.92
Останні новини