Топ Новини

Рішення комісії з імпорту нафтопродуктів зняло загрозу зростання цін на бензин

12 січня 2012 в 14:11
Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (МКМТ) про те, щоб не вводити мита або квоти на імпортні нафтопродукти, зняло загрозу зростання цін на бензин і дизпаливо, у результаті якого споживачам довелося б витратити на паливо додатково близько 13 млрд грн на рік.
benzin_zapravka_azs_DSC_3801_znua.JPG
Андрій Товстиженко, ZN.UA

Про це в своїй статті для ZN.UA пише директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн.

При цьому автор зазначає, що для нього залишається загадкою, навіщо вітчизняне галузеве міністерство і виробники нафтопродуктів прирекли себе на протистояння з європейцями, до яких нібито не мали претензій.

«На мою думку, таку стратегію вибрали, щоб, по-перше, спробувати „закрити“ ринок у найкоротший термін запровадженням попередніх мит після 45 днів від дня початку розслідування, по-друге, щоб не виділяти конкретних країн (наприклад, щоб не називати Росії) і, по-третє, попросити по максимуму, а наприкінці вийти на обмеження тим чи іншим способом „хоча б“ відносно Біло­русі», — говорить юрист міжнародної юридичної компанії Mayer Brown (Бельгія) Микола Мізулін, наголошуючи, що насправді вибраний механізм розслідування не передбачає запровадження імпортних мит проти окремих країн-експортерів.

С.Куюн припускає, що  саме ця «помилка» багато в чому визначила поразку ініціаторів спеціального розслідування. Деталь­ні результати роботи МКМТ, на жаль, недоступні, але з різних джерел удалося відтворити список основних аргументів, на яких базується рішення цієї комісії.

На загальну думку, основним доказом стала неідентичність переважного обсягу імпортних і вироблюваних в Україні нафтопродуктів. А точніше, імпорт був вищої якості, ніж українські нафтопродукти. Так, якщо з-за кордону до нас надходили бензин і ДП стандарту Євро-4 і Євро-5, то, наприклад, бензин по Євро-4 Лисичанський і Кременчуцький НПЗ почали випускати лише цього року.

Другим ключовим моментом, який багато в чому випливає з першого, стали ціни на імпортні нафтопродукти стандартів Євро-4 і Євро-5. «Ціни на якісний імпорт були вищими за ціни на паливо українських НПЗ, тож не могли бути проблемою для українських виробників», — зазначає один із співрозмовників ZN.UA.

Ще одним важливим моментом у розслідуванні стала також загроза одержати відповідні торговельні санкції з боку країн — експортерів нафтопродуктів (йдеться про суму близько 2 млрд. дол. на рік) у разі застосування Україною спеціальних заходів проти цих країн.

Крапку ж у процесі поставила очевидна неминучість зростання цін і можливий дефіцит нафтопродуктів у разі ліквідації імпорту. «Українські НПЗ конт­ролювали 95% ринку, і це не вберегло нас від кризи в розпал весняної посівної 2005 року», — говорить співрозмовник, обізнаний з нюансами обговорення питання мит у рамках МКМТ.

Детальніше читайте в свіжому випуску «Дзеркала тижня. Україна» в статті Сергія Куюна «Ринок нафтопродуктів: несподіваний позитив».

Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
Немає коментарів
Loading...
Реклама
USD 25.64
EUR 27.25
Останні новини