Топ Новини

Регіонали хочуть винести супермаркети за межі міст

23 січня 2013 в 09:02

У Партії регіонів хочуть обмежити функціонування торговельних мереж на території всіх населених пунктів. В межах міста зможуть працювати тільки продовольчі магазини площею до 300 кв. м.

Супермаркети можуть повністю прибрати з міст. У Партії регіонів запропонували їх розібрати, а нові дозволити зводити лише за межами населених пунктів. Згідно з даними, в містах повинні залишитися лише продовольчі магазини площею до 300 кв. м.

При цьому торговельним мережам доведеться відмовитися від імпортної продукції і гарантувати, що 80% асортименту складуть вітчизняні товари. Учасники ринку роздрібної торгівлі подібну перспективу визнали катастрофічною, а колеги з фракції автора проекту вже готові припинити його ініціативу, пише Коммерсант-Украина.

Так, 22 січня народний депутат Олег Царьов, що пройшов у парламент як кандидат-мажоритарник від Партії регіонів, вніс законопроект, яким пропонується прийняти антиринкову норму - обмежити функціонування торговельних мереж на території всіх населених пунктів.

Згідно з пропозиціями, універсами, супер- і гіпермаркети планується винести за межі населених пунктів не менш ніж на 5 км. Їм запропонують жорсткий графік роботи: покупці зможуть придбати товари лише з понеділка по суботу і тільки з 9.00 до 20.00. Неділя та святкові дні стануть обов'язковими вихідними. Депутат запропонував залишити торговельним мережам рік перехідного періоду.

Царьов мотивує свою ініціативу розвитком малого і середнього бізнесу, який, за його словами, знищується великими мережами.

"До появи торговельних мереж у підприємців проблем не було. Зараз більше 70% продовольчих товарів реалізовуються через торговельні мережі, - підрахував він.- Вони мають можливість демпінгувати, бо здійснюють закупівлі безпосередньо у виробника або замовляють під своєю торговою маркою якусь продукцію. Їм добре, а іншим - вже немає доступу. Адже у дрібного продавця ціни вищі за рахунок ланцюжка посередників".

Передбачені й обмеження торгівельних націнок, які до кінця 2013 року не мають перевищувати 20%, а з 1 січня 2014 року - 15%.

"Зараз мінімальна націнка - 25%, - зазначив Царьов. - А в деяких випадках товар до споживача доходить і вдвічі дорожче. Все залежить від того, скільки постачальник заплатить за рекламу продукції, за її місце розташування".

У свою чергу, учасники ринку визнали законопроект "дивним", а його виконання - нереальним".

"На відміну від Європи, в Україні далеко не всі мають автомобілі, аби щодня їздити за покупками за місто. Враховуючи затори і якість доріг в тому ж Києві, забезпечення людей навіть товарами першої необхідності стане проблематичним", - підкреслив фінансовий директор компанії "Велика кишеня" Олег П'явка.

За його словами, в Європі є економічна доцільність виносити магазини за межі міста, де земля дешевша і легше знайти ділянку.

Нагадаємо, восени минулого року Рада запропонувала маркувати продукти з наявністю генетично модифікованих організмів, якщо їхня частка в продукті перевищує 0,9%.

Читайте також:

Банкіри: магазини зможуть збільшити продаж на 30%, використовуючи безготівкові платежі

Британські супермаркети будуть повідомляти про шкідливість продуктів за принципом світлофора

Органічні та звичайні продукти виявилися однаковими за якістю: різниця лише в ціні

Картопля, буряк, хліб і алкоголь - найпопулярніші продукти харчування українців

За матеріалами: Коммерсантъ-Украина
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
Немає коментарів
Loading...
Реклама
USD 26.02
EUR 27.92
Останні новини