Кабмін планує на три роки підвищити мита на імпортні автомобілі

Поділитися
© Андрій Товстиженко, DT.UA
Незважаючи на те, що продажі вироблених в Україні автомобілів падають, в уряді вважають, що українські авто з об'ємом двигуна 1-2,2 л мають дуже схожі з імпортними характеристики. Тому чиновники пропонують на додаток до існуючого 10-відсоткового мита стягувати 6,46% митної вартості з автомобілів з об'ємом двигуна 1-1,5 л, і 15,1% з транспортних засобів з об'ємом двигуна 1,5-2,2 л.

В Україні готується чергове підвищення мит на імпортні автомобілі. Згідно з висновками Міністерства економічного розвитку і торгівлі, зробленими в рамках спецрозслідування щодо імпорту автомобілів, він завдає істотної шкоди українським автовиробникам, і тому необхідно підвищити мита на ввезення найбільш популярних моделей з об'ємом двигуна від 1 до 2,2 л вже до кінця весни.

В "Основних висновках Міністерства економічного розвитку і торгівлі" йдеться про необхідність ввести на три роки спеціальне мито на ввезення автомобілів незалежно від країни походження та експорту. Про це повідомляє видання "Коммерсант-Украина", що має текст документа.

Як повідомляється, на додаток до існуючого 10-відсоткового мита запропоновано стягувати 6,46% митної вартості з автомобілів з об'ємом двигуна понад 1 л, але не більше 1,5 л, і 15,1% з транспортних засобів з об'ємом двигуна понад 1,5 л, але не більше 2,2 л. Фактично у цей діапазон обсягів двигуна потрапляють до 80% всіх автомобілів в Україні.

Висновки Мінекономрозвитку були надані в рамках спеціального розслідування Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі, яке почалося з ініціативи асоціації автовиробників "Укравтопром" 30 червня 2011 року. Остаточне рішення Мінекономрозвитку має бути у середині травня, а чинності воно набуде після опублікування.

У висновках Мінекономрозвитку йдеться, що у 2010 році частка обсягу імпорту автомобілів у співвідношенні з виробництвом вітчизняних автомобілів збільшилася на 37,9% у порівнянні з 2008 рокам. За перше ж півріччя 2011 року ще на 28% у порівнянні з 2010 роком. При цьому основні країни-постачальники автомобілів у 2010 році збільшили постачання: Японія на 15%, Туреччина -17%, Румунія - 33%, Корея - 79%, Німеччина - 197%. У Мінекономрозвитку відзначають, що українські автомобілі з об'ємом двигуна 1-2,2 л мають дуже схожі з імпортними характеристики. Проте у 2010 році вартість автомобіля вітчизняного виробництва на внутрішньому ринку знизилася на 7,35%, а ціни на деякі імпортні моделі були ще нижчими, як у випадку з продукцією "Єврокару" (ТМ Skoda). У міністерстві вважають, що імпорт завдав істотної шкоди виробникам. Так у 2010 році в порівнянні з 2008 роком обсяг виробництва вітчизняних підприємств знизився на 78,9%, продажу - на 86,3%, прибуток від операційної діяльності - на 89,9%, кількість працівників на вітчизняних підприємствах скоротилася на 51,3% .

Особливе занепокоєння у відомстві викликає імпорт з Росії. У зверненні Мінекономрозвитку до торгового представництва РФ в Україні йдеться про пропозицію провести 19 квітня консультації з російськими представниками з метою обговореннями висновків міністерства. Згідно з даними Державної служби статистики, за підсумками минулого року в Україну було ввезено більше 39 тис. автомобілів, вироблених у Росії, на суму понад 310 млн дол.

Українські виробники вважають, що введення спецмита дозволить захистити внутрішній ринок і дасть можливість їм активно розвиватися. "Нашій компанії це дозволить запустити повномасштабне виробництво автомобілів і завантажити потужності підприємства на 100% (зараз 15-20%). Такі кроки повернуть в автомобілебудування робочі місця не менш як для 10 тис. осіб, а зростання продажів української продукції дозволить збільшити відрахування до бюджетів всіх рівнів і спеціальних фондів", - прогнозує голова наглядової ради заводу "Єврокар" Олег Боярин. На його думку, всі ці заходи стануть поштовхом для приходу в Україну іноземних інвесторів з метою будівництва нових автозаводів.

Імпортери вважають, що мита не виправдають очікування виробників. Підвищення мит не призведе до зростання виробництва українських автозаводів, а лише поверне у країну практику "прикручування коліс", великовузлове складання імпортних автомобілів. "Бюджет країни може не дорахуватися за три роки близько 7 млрд дол, бо з одного автомобіля автоімпортери платять понад 1,8 тис. дол, а автовиробники з одного машинокомплекту для складання - 100 євро", - відзначає генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко. За його словами, асоціація готує відповідне звернення до президента Віктора Януковича. "Ми сподіваємося, що країни-члени СОТ не підтримають рішення про введення спецмита, оскільки імпорт автомобілів з 2008 року скорочувався", - говорить генеральний директор "АВТО Інтернешнл" (офіційний імпортер Mazda і Suzuki) Олена Дуніна.

Нагадаємо, у вересні 2011 року повідомлялося, що уряд затвердив звернення до СОТ щодо підвищення ввізних мит імпортних автомобілів з 10% до 25%. Повідомлялося також, що натомість члени СОТ можуть вимагати від України зниження митних ставок за іншими товарними групами, вважають експерти. !zn

Читайте також:

Програма надій для автопрому

Азаров заборонить за бюджетні кошти закуповувати імпортні товари замість вітчизняних

Азаров наказав прибрати від держзакупівель посередників і допустити вітчизняних виробників

Кабмін вимагатиме у СОТ підняти мита на імпортні автомобілі

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі