Топ Новини

Експерти Ради розкритикували проект держбюджету-2013: прогнози "викликають сумніви"

5 грудня 2012 в 13:56
На думку Головного науково-експертного управління Верховної Ради, державний кошторис на наступний рік побудована на не зовсім реалістичних прогнозах. Більше того, вважають в управлінні, Кабмін не дотримується бюджетної резолюції, раніше поданій ним же самим.
budjet_2013.jpg
ZN.UA

Прогноз зростання ВВП України у 2013 роцi, на пiдставi якого було розраховано проект державного бюджету на наступний рiк, викликає сумнiви. Це зазначається у висновку Головного науково-експертного управлiння Верховної Ради, текст якого розмiщено на веб-сайтi парламенту.

"Певнi сумнiви виникають щодо прогнозу ключового макроекономiчного показника зростання реального ВВП України у 2013 роцi, який у проектi базується на досить оптимiстичному сценарiї i, на нашу думку, є дещо завищеним", - зазначається в документi.

"Зважаючи на необхiднiсть виконання значних за обсягом зовнiшнiх боргових зобов'язань, запропонований урядом прогнозний рiвень ВВП у 2013 роцi потребує, на нашу думку, додаткових розрахункiв i обґрунтувань", - вважають парламентськi експерти.

Як повiдомлялося, проект держбюджету-2013 ґрунтується на прогнозi зростання ВВП на 3,4% (номiнальне значення - 1576 млрд грн) за iнфляцiї 4,8% i зростання цiн виробникiв на 5,5%.

У висновку Головного науково-експертного управлiння також зазначається, що при пiдготовцi держбюджету не враховано низку положень основних напрямiв бюджетної полiтики на 2013 рiк, затверджених постановою Верховної Ради.

Iдеться, зокрема, про утримання граничного обсягу дефiциту держбюджету в межах 0,8-1% ВВП (у проектi - 3,2% ВВП), про утримання обсягу державного боргу на рiвнi не бiльше нiж 25% ВВП (у проектi - 30,6% ВВП), про надання державних гарантiй в обсязi не бiльш як 1% ВВП (у проектi - 3,2% ВВП).

При цьому, за оцiнкою парламентських експертiв, низка статей проекту держбюджету (статтi 16-19) мiстить значнi ризики в частинi зростання розмiру боргового навантаження.

Крiм того, згiдно з висновком, певнi сумнiви викликає реалiстичнiсть запропонованого показника планового обсягу надходжень коштiв вiд приватизацiї державного майна - 10,9 млрд грн: за 9 мiсяцiв 2012 року вiд продажу держмайна i приватизацiї до загального фонду держбюджету перераховано 5,3 млрд грн, що становить лише близько 53% рiчного планового завдання.

Згiдно з висновком, вимога проекту держбюджету-2013 про перерахування центральним банком до держбюджету наступного року 16 млрд грн не повною мiрою узгоджується з положеннями закону про Нацiональний банк України, який передбачає, що отримання прибутку не є метою дiяльностi Нацбанку.

Парламентськi експерти також зазначили, що в проектi держбюджету продовжено багаторiчну негативну практику призупинення бюджетним законом дiї iнших законодавчих актiв або внесення до них змiн, що суперечить численним рiшенням Конституцiйного Суду України.

Читайте также:

Азаров нечаянно признался, что ВВП в 2012 году может быть ниже нуля

В бюджете-2013 курс гривни будет заложен на уровне 8,5 грн/$

Для прогнозированного правительством 4%-ного роста ВВП, кредитование должно увеличиться на 12-15%

 

За матеріалами: Інтерфакс-Україна
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
Немає коментарів
Loading...
Реклама
USD 25.64
EUR 27.25
Останні новини