Друковані ЗМІ скоротили доходи від реклами у 2011 році, інтернет - збільшив

28 лютого 2012 в 10:58
Незважаючи на зменшення рекламних бюджетів у газетах, експерти не вірять у повний перехід друкованих ЗМІ в Інтернет.
smi media ТВ.jpg
- колаж ZN.UA

Продажі реклами у друкованій пресі в 2011 році знизилися на 15%, через що частина видань була змушена закритися. На тлі цього відбувається перетікання бюджетів в Інтернет-сегмент - обсяг реклами зріс на 39%. Проте, кажуть експерти, ставити хрест на друкованих ЗМІ ще рано.

Світова тенденція переходу аудиторії газет і журналів в інтернет у поєднанні з фінансовою кризою призвела до переформатування українського ринку друкованих видань у 2011 році.

Так, продажі реклами у пресі в минулому році знизилися на 15%, а доходи від реклами у газетах скоротилися на 17,2%, до 600 млн грн. Експерти відзначають, що більша частина цих бюджетів перемістилася в журнали та інтернет: обсяг реклами у журналах зріс на 9,9%, до 830 млн грн, в інтернеті - на 39%, до 285 млн грн, пише «Коммерсантъ-Украина».

Скорочення обсягів ринку вже призвело до закриття кількох друкованих ЗМІ. За минулий рік через економічні труднощі припинили видавати друковану версію або закрилися повністю такі видання, як "Профіль", "Газета по-киевски", "Главред", "Київський телеграф", "Блік", "Лівий берег" і "Дело ". Закрилися кілька галузевих ЗМІ, значно скоротилося і число регіональних видань.

Гравці називають кілька причин зниження обсягів реклами у сегменті. Низка рекламодавців, серед яких великі корпорації, у минулому році відмовилися від розміщення іміджевої реклами через політичну та економічну ситуацію у країні, говорить директор медіаагентства Media Direction Ukraine Костянтин Ніков. "Через фінансову кризу гроші стали коштувати дорожче, і тому компанії почали скорочення обсягів реклами, і в першу чергу це відчули друковані ЗМІ. Окрім того, люди стали заощаджувати і менше купувати друковані видання", - говорить генеральний директор дослідницької компанії Cortex Андрій Колесник.

За його словами, на ситуацію вплинуло і те, що вартість контакту у пресі залишається однією з найвищих. Так, за даними Aegis Media/GMG, вартість контактів у зовнішній рекламі у минулому році склала 4,5 грн за тис., в інтернеті - 11,5, на телебаченні і радіо - 12, у газетах - 32. "Пресу стали менше купувати і через те, що частина аудиторії отримує новини з інтернету і по телебаченню", - говорить Колесник.

На тлі скорочення ринку реклами у газетах відбувається зростання інтернет-ринку. Генеральний директор компанії Media Expert Тетяна Попова відзначає, що перетікання бюджетів із друкованих ЗМІ в інтернет - загальносвітова тенденція. "В Україні динаміка цього ринку навіть за найбільш обережними прогнозами буде приблизно 20-30% на рік. А за найоптимістичнішими оцінками зростання може досягати і 100%", - вважає директор порталу i.ua Максим Хомутін. Глава дослідницької компанії "Gemius-України" Олексій Бакун також очікує, що в найближчі три роки зростання інтернет-реклами складе 30-60% на рік.

Серед основних трендів поточного року експерти називають зростаючий інтерес до соціальних мереж і розвиток банерної реклами.

Незважаючи на масове закриття видань в минулому році, експерти не очікують продовження такої тенденції у 2012 році і прогнозують, що обсяг реклами в друкованих ЗМІ в цьому році зросте до 620 млн грн. Не вірять учасники ринку і в повний перехід друкованих ЗМІ в Інтернет.

Читайте також:

Телевізор як і раніше залишається головним джерелом інформації для українців

Українські газетярі прогнозують смерть друкованих версій видань

ЗМІ зобов'яжуть розміщувати частину реклами безкоштовно

Інтернет-реклама у Франції ризикує обкладатися податками

Рада заборонила рекламу знахарів і ворожок на ТБ і у друкованих ЗМІ

Число інтернет-користувачів в Україні зросло до 40%

За матеріалами: Коммерсантъ-Украина
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
Немає коментарів
Loading...
Реклама
USD 26.02
EUR 27.92
Останні новини
НОВОСТИ ДРУГИХ РЕСУРСОВ